یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

فوايد بازي لگو براي کودکان

۲۰ بازديد

لگو آجر، یعنی یک بازی ساخت و ساز از چند تکه آجر که قابلیت اتصال به یکدیگر را دارند، یکی از محبوب ترین اسباب بازی ها در بین کودکان و نوجوانان محسوب می شود. این اسباب بازی بخشی از دوران کودکی ماست و هنوز هم یکی از اسباب بازی های مورد علاقه کودکان است.

اما مهمتر از محبوبیت و سرگرمی این اسباب بازی، فایده ای است که بر هوش و خلاقیت ذهنی کودکان خواهد داشت. در واقع کودکان هنگام بازی با لگو از خلاقیت و تخیل خود کمک می گیرند و این مهارت های بسیاری را به آنها می آموزد.

آگاهی پیدا کردن اکثریت والدین درباره فواید بازی لگو برای کودکان باعث شده است تا بسیاری از والدین به خرید این اسباب بازی برای فرزندان خود بپردازند. از این رو در این مقاله تصمیم گرفتیم تا شما را با مهمترین مزیت های لگو برای کودکان آشنا کنیم.

مهمترین مزایای لگو برای کودکان

لگوها برای سنین مختلف طراحی شده اند و برای تجربه مزایای بازی با لگوها باید لگوهایی متناسب با سن کودک خود خریداری کنید. در زیر، 8 مزیت لگو برای کودکان را بررسی خواهیم کرد.

1- تقویت مهارت های حرکتی دست ها

کودکان امروزه به دلیل استفاده از تبلت و موبایل، دست خود را زیاد تکان نمی دهند و مهارت های حرکت انگشت را خیلی دیر یاد می گیرند. هنگام بازی با بلوک، کودکان از دست و انگشتان خود استفاده می کنند و دستان خود را حرکت می دهند. بازی با بلوک های لگو و اتصال و جداسازی قطعات لگو از یکدیگر باعث تقویت دست و انگشتان و عضلات کودکان می شود.

2- ارتقاء مهارت های ریاضی و آموزش حل مسئله

یکی دیگر از مزایای اسباب بازی های لگو برای بچه ها این است که آنها مهارت های ریاضی و حل مسئله را آموزش می بینند. هنگامی که کودک با لگو بازی می کند، یک نمودار کلی در ذهن خود از آنچه که قرار است بسازد ایجاد می کند. سپس با کمک هوش فضایی مدلی مفهومی و تخیلی برای ساختار خود طراحی خواهد کرد. کودک در ذهن خود سعی می کند راه حلی برای استفاده از این مدل، ایجاد تقارن، شناسایی محل هر لگو و ... بیابد.

همه اینها باعث می شود که بدانند چگونه مسائل را حل کنند و تا حدودی مهارت های ریاضی را بیاموزند. به این ترتیب در آینده می توانند پیچیده ترین مسائل ریاضی را با کمک هوش فضایی و مهارت حل مسئله حل کنند.

وقتی فرزند شما با موفقیت اولین مدل ذهنی خود را بسازد، برای ساختن بقیه مدل ها الهام می گیرد و به خود اجازه می دهد مدل های پیچیده تری را در ذهن به تصویر بکشد. این مسئله به تدریج بر تقویت توانایی های ذهنی کودک تاثیر می گذارد.

3- خلاقیت کودکان را پرورش دهید

بدون شک فایده اصلی بازی با لگو برای کودکان تقویت و نشان دادن خلاقیت در آنهاست. خلاق بودن یکی از مهم ترین مهارت هایی است که هر فردی در زندگی خود به آن نیاز دارد. مهم نیست که فرزندان شما می خواهند در آینده چه کاری انجام دهند یا چه رویاهایی از دوران کودکی داشتند، آنها برای رسیدن به اهداف خود در هر سنی به خلاقیت نیاز دارند.

بهتر است از همان دوران کودکی زمینه رشد و شکوفایی خلاقیت فرزندتان را ایجاد کنید با این حال، بیشتر اسباب بازی ها همه چیز را برای کودک می ساختند و جایی برای خلاقیت او باقی نمی گذاشتند خوشبختانه یکی از مهمترین مزایای لگو برای کودکان کمک به جریان خلاقیت آنهاست و این بازی به طرز شگفت انگیزی کودک شما را خلاق می کند.

ذهن کودک شما در حین بازی با لگوها به چالش کشیده می شود و او باید برای ایجاد طرح های مورد نظر خود فکر کند. در واقع کودک ابتدا فکر می کند و ایده می خواهد، سپس باید از مهارت های خود برای اجرای آن ایده استفاده کند و این یکی از مزیت های اصلی لگو است.

4- به افزایش اعتماد به نفس کمک کنید

یکی دیگر از ویژگی های بازی با لگو این است که به تقویت حس اعتماد به نفس در کودک شما کمک می کند. کودک با تکیه بر مهارت و تخیل خود با استفاده از لگو ساختمانی می سازد و کار مفیدی را به پایان می رساند. او مدت ها به فکر ساخت این سازه بود و با تلاش خود توانست چیزی را با دستان خود بسازد. به همین دلیل نتیجه کار، او را بسیار راضی و در او احساس خوبی ایجاد می کند. این باعث می شود کودک اعتماد به نفس بیشتری داشته باشد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.